Vyjádření k tématu prodeje konvenčních kuřat

Zlepšování životních podmínek hospodářských zvířat a respekt k jejich přirozeným potřebám hraje pro společnost BILLA zásadní roli.


V oblasti Animal Welfare je společnost BILLA aktivní dlouhodobě, což je patrné i v jejích závazcích. BILLA se například jako první kamenný řetězec v Česku zavázala k ukončení prodeje vajec z klecových chovů nejpozději do konce roku 2023. Současně společnost pracuje i na nahrazení klecových vajec v produktech svých privátních značek, kde je vejce použito jako ingredience. 


V rámci svých závazků se BILLA velmi vážně zabývá i zlepšením životních podmínek chovných brojlerů. Aby mohla podniknout více, je součástí pracovní skupiny pod záštitou SOCR, respektive Komory řetězců, aby společně s Ministerstvem zemědělství a producenty drůbeže připravili plán, který by situaci řešil koncepčně.


BILLA poskytuje velkou šíři produktů na základě preferencí svých zákazníků. Ve svém portfoliu nabízí Venkovské anebo Zlaté kuře, u nichž probíhá výkrm 38 až 40 dní oproti 32 – 34 dnům u konvenčních kuřat. Krmné směsi jsou obohaceny o kukuřici a neobsahují živočišné tuky, kuřata z těchto chovů jsou chována v menším počtu a na vyšší podestýlce, tedy mají větší možnost pohybu a přirozeného chování. Drůbež je na porážku svážena a chytána bezklecovou technologií Peer Systém, veškerou manipulaci zajišťuje a doprava na porážku trvá maximálně do 3 hodin jízdy.


V současné době je po tomto druhu masa jen velmi malá poptávka, byť BILLA drží cenu tohoto kuřecího masa na stejné úrovni jako u  klasického konvenčního kuřecího, aby podpořila jeho prodej. V nabídce má pod svoji vlastní značkou BILLA BIO kuřecí maso a kuřecí produkty. Toto maso pochází výhradně z ekologických chovů a jsou u něj dodržovány ty nejpřísnější zásady chovu a zpracování.