Řetězec BILLA vybral v jarní Sbírce potravin přes 56 tun zboží. Poprvé se jako dobrovolníci zapojili sami zaměstnanci

Více než 56,1 tun potravin a spotřebního zboží darovali zákazníci prostřednictvím prodejen BILLA v jarním kole Sbírky potravin. Nejvíce – 2,2 tun – přispěli zákazníci v Praze na Budějovické, dále v Letech u Dobřichovic a v Mníšku pod Brdy. Letos poprvé se řetězec zapojil do sbírky se svými zaměstnanci, kteří dobrovolně při sbírce pomáhali. 


Celostátní Sbírka potravin má pomáhat jedincům i rodinám, kterým osud bohužel příliš nepřál. Od roku 2019 se koná dokonce dvakrát do roka, na jaře a na podzim. Řetězec BILLA do sbírky zapojil už počtvrté všechny své prodejny, aby účast ve sbírce byla pro lidi co jednodušší.

„Podařilo se nám nasbírat přes 56 tun potravin a spotřebního zboží, což je skvělé číslo. Pevně věříme, že nasbírané zboží pomůže těm, kteří to nejvíce potřebují. Zároveň chceme poděkovat zákazníkům a zaměstnancům za projevenou solidaritu a ochotu, s níž se do sbírky zapojili,“ uvádí Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace a koordinátorka sbírky za společnost BILLA ČR.


Vůbec poprvé se do sbírky zapojili také sami zaměstnanci řetězce BILLA, včetně generálního ředitele BILLA ČR Liama Caseyho. Z celkových 56,1 tun zboží darovali zákazníci nejvíce v prodejně v Praze na Budějovické, konkrétně 2 219 kilogramů. Druhá nejúspěšnější byla prodejna v Letech u Dobřichovic, kde se vybralo 1 660 kilogramů. Na třetí příčce se s 1 180 kilogramy vybraného zboží umístila prodejna v Mníšku pod Brdy.


Dobročinná Sbírka potravin se zaměřuje na osoby, které se nacházejí ve složité životní situaci. Obvykle sem patří ohrožené skupiny obyvatel, jako jsou senioři, rodiče-samoživitelé, pěstounské rodiny, handicapovaní, lidé bez domova anebo uprchlíci.
„Neměli bychom zapomínat, že hodnota jídla se pro každou sociální skupinu liší. A to, co někdo považuje za samozřejmost, si může druhý obstarávat velmi obtížně. Je proto pro nás velmi důležité pomáhat lidem s nepříznivým osudem a částečně jim skrze sbírku situaci ulehčit,“ říká Dana Bratánková z obchodního řetězce BILLA ČR.


Ve sbírce naleznou největší upotřebení zpravidla trvanlivé potraviny jako těstoviny, konzervy, dětská výživa, instantní polévky, olej, rýže či luštěniny. Lidé mohou do sbírky vložit také spotřební a drogistické zboží. Největší poptávka je po zubních kartáčcích, sprchových gelech, mýdlech, plenách, toaletním papíru nebo po pracích a čisticích prostředcích. 


V jarním kole Sbírky potravin darovali lidé ve více než 1 500 prodejnách celkem 394 tun potravin, ze kterých lze připravit více než 780 tisíc porcí jídla. Přispěli také 44 tunami základní drogerie a hygienických potřeb. Vybrané zboží poputuje do skladů potravinových bank, které ho přerozdělí a doručí potřebným. 

O Sbírce potravin

Sbírka potravin je organizována dvakrát ročně Českou federací potravinových bank, Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti, společností Raben Logistics Czech a partnery z neziskového sektoru. Nad jarním kolem Sbírky potravin převzali záštitu ministr zemědělství Zdeněk Nekula, ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka a Evropská federace potravinových bank. Cílem sbírky je pomoci domácnostem a rodinám v tíživé situaci, azylovým domům, samoživitelům a dalším znevýhodněným skupinám.

Pro více informací prosím kontaktujte:

Dana Bratánková

manažerka korporátní komunikace / tisková mluvčí

REWE GROUP Česká republika, BILLA, spol. s r. o.

Mobil: +420 606 099 607 

E-mail: d.bratankova@billa.cz


BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 253 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.


Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora. Úspěch privátních značek BILLA potvrzují i ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2021, ve které se na 1. místě umístilo hned 9 produktů z 3 produktových řad společnosti BILLA. Privátní značka masa a masných produktů získala nedávno také ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2020 a titul Czech Superbrands 2021 v kategorii masa a masných produktů.


REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.


REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na http://www.billa.cz.